חוגי ספורט לילדים ולגיל הרך – איך בוחרים נכון?

ספורט הוא האמצעי החשוב ביותר לשמירה על הבריאות, את זה כולנו המבוגרים יודעים. אבל מה עם הילדים? מהי החשיבות של ספורט עבורם? מסתבר שיש חשיבות עליונה לעיסוק בספורט גם לילדים ולגיל הרך, חשיבות שאי אפשר להפריז בה. כל המחקרים מדברים על כך ששמירה על אורח חיים בריא צריכה להתחיל מהילדות, ואין כמו פעילות גופנית בשביל שזה יקרה. הבעיה היא שהיום קשה להזיז את "דור המסכים". הם דבוקים אליהם שעות רבות והדרך הכמעט יחידה לא פעם היא לרשום אותם לחוג ספורט, בין אם מדובר על הגיל הרך או על ילדים גדולים יותר.

חוגי ספורט לילדים ולגיל הרך – איך בוחרים נכון?

פעילות גופנית לגיל הרך

יש כמובן הבדלים בין ילדים ובין הגיל הרך כשילדים גדולים יותר קל יותר לעניין. בגיל הרך צריך לא פעם צעצועים לילדים כחלק מהפעילות, על מנת שהיא תהיה בשבילם מעניינת ותחזיק אותם מספיק זמן. הנה כמה סוגים של משחקים שמתאימים לגיל הרך: הראשון הוא כמובן משחק עם כדור. קשה להסביר לילד שהוא לא יכול להיות רק אצלו ולכן צריך לשלב פה דמיון. כך לדוגמא אם נקרא למשחק "כדור מפלצת" הוא יבין שהוא צריך במהירות להעביר אותו הלאה. עוד דוגמא למשחקים שמתאימים לגיל הרך הם משחקים שמעוררים את חוש השמיעה והראיה. כך לדוגמא שימוש במוזיקה, שימוש בכרטיסיות, ציורים שצריך לחקות וכדומה.

חוגים לילדים גדולים יותר

ילדים גדולים יותר צריכים בעיקר חוגי ספורט קבוצתיים. כך לדוגמא חוג כדורגל יכול להיות מעולה ולתרום את תרומתו לבריאות של הילד. כך גם חוג שחייה יכול להיות מצוין וגם לתרום לביטחון העצמי של הילד. חוג ג'ודו יגביר אצלו את החוזק הנפשי ויש עוד מגוון אפשרויות לחוגי ספורט שמתאימים לגילאים הללו. איך לבחור נכון? מה שהכי חשוב הוא לא להכריח את הילד. לכל ילד יש את סוג הספורט המועדף עליו ואם ילחצו עליו ללכת לחוג שהוא לא מעוניין בו, לא ייצא מזה שום דבר. חשוב להקשיב לו ולתת לו לבחור, כמובן בהתאם לתקציב של ההורים.

בחירת המדריך

עוד פן חשוב בבחירת חוגי ספורט לילדים הוא בחירת המדריך, יש היום מדריכים רבים שמעבירים חוגים שונים ואתם צריכים קודם כל לברר על הניסיון של המדריך וממתי הוא מעביר חוגים כאלו. אם יש לכם המלצות זה עוד יותר טוב.

חוג ספורט יכול להיות גם הרבה יותר מאמצעי לשיפור הבריאות. מדריך טוב הוא מדריך שגם מעביר ערכים לילדים, ערכים של שיתוף, של כבוד הדדי, של עזרה לזולת וערכים נוספים. ספורט הוא אומנם תחרותי אבל הוא גם אפשרות ללמוד לא מעט על החיים והכל תלוי מיהו המדריך של החוג. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר בשביל הילדים שלכם ובשביל הבריאות שלהם.

   

מייל: [email protected]

טלפון: 052-531-2344 (972)

כתובת: קאמן 3, אילת


דילוג לתוכן